Samsonite Lite Shock
Samsonite Lite Shock er en sterk og lett koffert som er laget med Samsonites egen Curv-teknikk. Dette innebærer å veve sammen flere lag med polypropylenplastikk. Noe som gjør kofferten sterk, støtsikker og lett. Curv-materialet gjør at kofferten kan få betydelige støt og bli deformert, men vil fremdeles hente seg lett opp igjen. Kofferten har fire hjul, innebygd TSA lås, bærehåndtak både på kort og langsiden, uttrekkbar adresse-etikett skjult på baksiden av kofferten og skillevegg med glidelås i både øvre og nedre rom.
Hvis du er på utkikk etter en lett og støtsikker koffert med god plass og som passer for alle slags reiser og turer, er Samsonite Lite Shock en sikker vinner.
Curv materialet
Curv-teknikken er Samsonites banebrytende teknologi. Den har et unikt selvforsterket design som er preget av robuste riller. Dette fungerer som støtdempere og gir kofferten ekstra styrke, noe som resulterer i en enestående støtsikring. Curv-materialet har et imponerende materiale av fasthet som holder formen og beskytter bagasjen mot tøff behandling, og tåler temperaturer helt ned til -189 grader. Opprettelsen av dette materialet begynner med polypropylenkorn som blir smeltet og deretter strukket i tynne ark. Arkene blir deretter kuttet videre i fine tråder som er vevd sammen i bomullsfibre. Dette blir til lette, men utrolig sterke stoffark. Til slutt består det neste trinnet i lagdeling og smelting av flere av de vevde polyprolylenarkene som til slutt blir varmkomprimert og danner det sterke og kjente curv-materialet som brukes til Samsonite sine kofferter.
Det attraktive og naturinspirerte designet gjør denne kofferten passende til både jobb og fritid. Koffertene er lette å håndtere og beskytter din bagasje selv om de har et tynt materiale.
Samsonite
Samsonite er et amerikansk selskap som leverer kofferter, bager og vesker. Selskapet ble grunnlagt i Denver, Colorado, men har sine hovedkontorer i Luxemburg. Samsonite er verdens største produsent av bagasje og reisevesker og selger varer i over 100 land. De eier også store ledende merkevarer som Tumi, American Tourister, Hartmann og High Sierra med årlige inntekter på 4 milliarder dollar.